Зміна статутних документів юридичної особи
Внесення змін до Статуту.
При реєстрації юридичної особи з власним статутом, статут прошивається, сторінки нумеруються, а інформація про нього заноситься до Державного реєстру (ЄДР). Тому самостійно внести в нього зміни Ви не зможете. Усі такі зміни не будуть нести юридичної сили, якщо Ви не будете звертатися до реєстратора для внесення цих змін до реєстру. Це обовязкова умова.
Внесення змін до статуту вимагає потрібних знань і може бути здійснено двома способами: самостійна підготовка документів і подача їх реєстратору, або, другий спосіб, через посередників. Який спосіб обрати — вирішувати Вам. Можете їх поєднувати.
Відповідно до ч. 2 ст. 25 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/755-15/page3), щоб внести зміни до ЄДР, основне, що необхідно, це підготувати примірник статуту із змінами в новій редакції. Після реєстрації нового статуту, первісна редакція втрачає свою юридичну силу, а новий статут сканується і передається до архиву. Відмітка про реєстрацію підприємства та про дату реєстрації змін на Вашому примірнику статуту, якщо такий є, з 01.01.2016 року вже не ставиться. Оригінал статуту доступний тільки в електронному вигляді на офіційному сайті Міністерства юстиції України (посилання — https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).
Як подивитись оригінал статуту в електронному вигляді?
Документи і дані, необхідні для змін до статутних документів:
1. Правильно заповнений бланк заяви на проведення реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
2. Рішення або протокол (про внесення змін до статуту)
3. Оригінал статуту в редакції на момент звернення.
4. Якщо статут загублений повністю або в частині, то його потрібно відновити. Для цього необхідно отримати довідку з міліції про втрату або про крадіжку.
5. Примірник статуту зі змінами в новій редакції.
6. Документ про сплату реєстраційного збору.
7. Додаткові документи,що підтверджують необхідність змін (наприклад, в разі виходу учасника юридичної особи зі складу засновників, потрібно буде заяву фізичної особи про вихід зі складу засновників, договір купівлі-продажу і т.п.).
ВАЖЛИВО!
Вимоги до змісту та вигляду вищевказаних документів можуть відрізнятися залежно від міста України, або навіть реєстратора, в якого Ви вирішили здійснити державну реєстрацію. Тому, задля економії часу, Вам краще попередньо звернутися до Державного реєстратора, щоб отримати розьяснення щодо вимог оформлення документів.
Наприклад, з 02.11.2016 року на усіх Протоколах та Рішеннях підписи повинні бути завірені нотаріально, відповідно до Закону України, який вносить зміни у ряд нормативно-правових документів щодо державної реєстрації бізнесу. Завтра вони придумають щось ще.
Пильнуйте — підписуйтесь на нашу розсилку на сторінці сайту.
Також, якщо у Вас немає часу займатися реєстрацією змін самостійно, Ви можете звернутися до нас.
Статті у цій тематиці постійно актуалізуються. Інформацію про нововведення у сфері державної реєстрації бізнесу дивись на сторінці — Актуальні прикладні інструкції. Держреєстрація бізнесу самостійно.