Від «БАТОГА і ПРЯНИКА» до Культури щастя. Ваче Давтян

Чому методи «батога і пряника» більше не працюють і як лідеру створити культуру щастя в своїй компанії, розповів Ваче Давтян на тренінгу «Лідер і команда» в Spalah

 

Это слайд-шоу требует JavaScript.

Шлях до щастя бізнес-тренера і підприємця Ваче Давтяна почався 15 років тому, коли він прийшов до розуміння, що сенсом життя будь-якої людини може бути тільки щастя. Що воно протилежно задоволенням, за якими ганяються більшість людей, думаючи, що це зробить їх щасливими.

 

10 років тому він почав вже свідомо створювати в компанії культуру щастя, і зрозумів, що повинен передавати цей досвід іншим компаніям. 5 років тому він почав обережно просувати тему щастя в бізнесі. Як розповідає Ваче, тоді багато крутили пальцем біля скроні, мовляв «ви з глузду з’їхали — де бізнес, а де щастя».

 

Зараз же поняття «щастя» стає сенсом для все більшої кількості компаній. «Нещасні компанії», які думають тільки про короткостроковий прибуток і плюють на своїх клієнтів, потроху відмирають, поступаючись місцем компаніям нового типу.

 

У «щасливих» компаніях люди:

  1. працюють на 31% ефективніше,
  2. на 66% менше хворіють,
  3. там на 51% менше плинності
  4. і на 125% — вигоряння

 

Про те, як створити культуру щастя в своїй компанії, Ваче Давтян розповів на тренінгу «Лідер і команда» в Spalah. Далі слово Ваче…

 

ЛІДЕР 1.0: КУЛЬТУРА СТРАХУ

Перший тип лідерства виник ще в стародавні часи. Він ґрунтувався на страху. Це і був батіг: «Я змушую тебе працювати». У племенах таким батогом користувався вождь, пізніше в рабовласницькому ладі — рабовласник.

Чому культура страху не працює?

У культурі страху лідер веде постійну війну за статус, який з давніх часів асоціюється у нас з виживанням. Найкоротший шлях підняти свій статус — опустити чужий. Ось керівник і нападає на колег і співробітників.

Це дає йому відчуття кайфу від переваги на хвилину-півтори, але також породжує злість і агресію в інших людях. Такі почуття змушують їх захищатися і обов’язково викликають у відповідь реакцію.

У культурі страху всі воюють за статус, за владу. І чим більше страху в компанії, тим менше там довіри, залучення, відповідальності і, як результат, прибутку.

 

ЛІДЕР 2.0: КУЛЬТУРА ВИГОДИ

Цей тип лідерства грунтується на батогу і пряниці: можемо заохотити, а можемо і покарати. Культура вигоди добре працювала в індустріальному суспільстві: зробив на верстаті дві деталі замість однієї і отримав в два рази більше.

Це пряма залежність: ти мені зарплату — я тобі результат.

Чому культура вигоди не працює?

У культурі вигоди лідер фактично говорить: «Гроші — найголовніше». Але якщо співробітників мотивують тільки гроші, то їм завжди буде хотітися їх більше і більше.

Згодом виникнуть претензії:

  • «Мені мало платять»,
  • «Це не моє завдання».

А потім з’явиться думка, що найкоротший спосіб отримати гроші — вкрасти їх у клієнта або компанії.

 

 

ЛІДЕР 3.0. КУЛЬТУРА ЩАСТЯ

В інформаційну епоху, коли чи не єдине, що недоступно машинам — це креатив, цінуються ідеї.

І щоб вони народжувалися, людям необхідно працювати в культурі щастя. Їм потрібна можливість бути тими, ким вони насправді є, відчувати себе дійсно щасливими. Саме на це спрямовано все, що ми робимо в своєму житті.

«На зміну гонитві за прибутком йде пошук щастя» (Андрій Булах, Delloite)

 

Як створити культуру щастя в компанії?

Фахівці з позитивної психології визначили, що людей робить щасливими:

  1. сенс,
  2. залученість,
  3. досягнення,
  4. позитивні емоції
  5. відносини

Завдання лідера — зробити так, щоб все це було в компанії!

Завдання лідера — зробити так, щоб компанія була «щасливою»

Що ж для цього необхідно?

 

1. Сформулюйте місію і цілі компанії

Люди щасливі, коли у них є місія. Людині важливо робити щось корисне для інших.

Місія кожного співробітника — це частина місії всієї компанії

Тому зберіть топ-менеджерів і подумайте разом, яку користь ви приносите: «Ми робимо смачним кожен день», «Даруємо красу, як прояв любові». Потім допоможіть співробітникам зрозуміти, яким є їхній внесок у втілення місії.

 

2. Допомагайте людям знайти своє покликання

Коли ми займаємося тим, що нам подобається, години пролітають, як хвилина

Це і є залученість!

Коли люди залучені, вони успішні і ефективні. Завдання лідера — подбати про те, щоб всі співробітники знайшли своє місце в компанії.

Наприклад, у нас в бухгалтерії працювала дуже активна дівчина, яка брала участь у всіх заходах.

Я підійшов якось до неї і запитав: «Вам подобається працювати в бухгалтерії?»

Вона каже: «Ні, не подобається»

Тоді я поцікавився: «Чи не хоче вона спробувати себе в чомусь іншому?»

На що вона дуже здивовано відповіла: «А що, можна?»

  • «Звичайно!» — зараз вона працює в логістиці і відчуває себе набагато щасливішою!

 

3. Підвищуйте «Коефіцієнт Лосади»

Позитив додає енергії, негатив — відбирає її

Згідно коефіцієнту Лосади, якщо співвідношення позитиву до негативу в компанії менше ніж 3: 1, то вона майже завжди неуспішна.

Тобто негатив впливає на нас в 3 рази сильніше, ніж позитив. Але і надлишок позитиву теж має негативні наслідки. В ідеалі співвідношення позитиву до негативу має становити 6-8 позитиву до 1 негативу.

Якщо співвідношення позитиву до негативу менше ніж 3: 1 або більше ніж 11: 1, то компанія неуспішна

Щоб виміряти коефіцієнт Лосади в своїй компанії, запишіть 1 годину типової зустрічі на диктофон.

Прослухайте запис і порахуйте співвідношення позитивних і негативних висловлюваннь.

  • До позитиву відносите все, що додає енергію: зацікавленість, похвалу, уточнюючі питання.
  • До негативу — все, що енергію відбирає: роздратування, критику, питання зі звинуваченням.

 

4. Відмовтеся від негативних слів і мату

  • Переводьте негатив в позитив.

Наприклад, слово «проблема» у нас в компанії заборонено. Замість цього ми говоримо «питання / завдання»

 

  • Ще одне негативне слово — «ні» (в сенсі «відсутній»).

Особливо якщо ви займаєтеся продажами. Тому що клієнт чує «Немає і не буде», навіть якщо ви потім говорите, що товар привезуть через кілька днів. Ми замінили «ні» на «буде через день / тиждень», або «є аналог».

Або ви даєте завдання співробітнику, а він каже: «Не можу». Чому людина не може? Наприклад, у нього немає потрібних знань, умінь, або ресурсів. Тоді замінюємо на слова «Чи зможу, якщо знайдете ресурси / зніміть з мене інше завдання / відправите мене на навчання».

Так людина шукає можливості, а не виправдання.

 

  • «Але» — наступне негативний слово.

Воно знецінює все, що було сказано до цього: «Ти розумний, але ..», «Я тебе почув, але …».

Компанія Apple в інструкції для менеджерів взагалі забороняє його вживати. Замість цього вони рекомендують говорити «як виявилося». Наприклад: «Я вас почув, і як виявилося, в цьому смартфоні інший процесор».

 

5. Не штрафуйте людей

Я ще жодного разу не бачив людини, коли людину оштрафували, а він сказав, що це справедливо.

Є два варіанти дій в таких ситуаціях:

  1. Якщо людина «Ваша»! Ваші цілі і цінності збігаються. Розберіться, чому він помиляється. Навчіть і станьте його наставником.
  2. Якщо людина не «Ваша»! Попрощайтеся!

Навчіть і станьте його наставником. Якщо людина не «ваша» — попрощайтеся

Співробітника роблять щасливим три речі:

  1. Автономія. Він відчуває себе вільною людиною, може самостійно приймати рішення
  2. Цілеспрямованість. Людина розуміє мету компанії і вони збігаються з цілями людини
  3. Професіоналізм. Можливість постійно зростати і розвиватися, як особистісно, ​​так і професійно

 


Створіть культуру щастя в своїй компанії і вже незабаром помітите, як ваші співробітники із задоволенням приходять на роботу, ефективніше виконують свої обов’язки і генерують нові ідеї. Компанія стає успішною і щасливою. І з часом ми разом зможемо створити успішну країну щасливих людей.

Оставьте свой комментарий

%d такие блоггеры, как: