Бізнес замість універу. Олексій Філліппенков
Восени 19-річний Олексій Філліппенков із Запоріжжя поєднав МАФ і велосипед, щоб продавати каву на вулиці. Тепер хлопець вже не готує напій, а виробляє велокофейні для клієнтів з інших міст. Marketing Challenge поговорив з молодим підприємцем і дізнався, чому Олексій зайнявся кавовим бізнесом.
Як підприємець із Запоріжжя будує власну компанію в 19 років
Ідею для бізнесу підгледіли в Каліфорнії
Закінчивши школу, Олексій Філліппенков вступив на біологічний факультет Запорізького національного університету та з головою занурився в студентське самоврядування. За рік Філіпенко придбав корисні знайомства, в числі яких був запорізький бізнесмен Віталій Івахов. Підприємець займається виготовленням меблів, розробкою інтер’єру та виробництвом кави Isla.
Відпочиваючи в Каліфорнії, Івахов зацікавився місцевим форматом продажу кави. На горбистих вулицях американського міста він побачив кав’ярні-велосипеди, які крім США активно використовують в Європі.
Івахов хотів замовити з США велокофейню в Запоріжжі. Але ціна в $ 10 тис. Була нерентабельною для українського ринку. Щоб відбити таку інвестицію, йому довелося б продати 17 тис. Порцій кави.
Івахов вирішив сам побудувати велокофейню і зв’язався з Філліппенковим. Хлопець не тільки допоміг зібрати апарат, а й налагодив новий бізнес Coffee Brew Bike, який за півроку заробив 300 тис. Грн.
Продажі кави відбили витрати через три місяці
На збірку першого примірника пішло три місяці, і в вересні минулого року в Запоріжжі з’явився велосипед з секцією для приготування кави. На раму триколісного велосипеда встановили конструкцію, що нагадує шафа-купе, який за кілька хвилин можна перетворити в торгову точку. Розробку контролював Філліппенков, що став першим бариста в своєму стартапі.
Інвестиції включали тільки собівартість першої велокофейні, гроші на яку надав Івахов. Філіпенко відбив витрати на продажу кави через три місяці.
Хлопець розвивав впізнаваність пересувний кав’ярні. Восени Олексій домовився з організаторами книжкового фестивалю «Толока» та продавав на заході зігріваючий напій. Потім Філіпенко взяв участь у виставці готельно-ресторанного бізнесу в Києві, де продемонстрував ринку свою розробку.
Coffee Brew Bike
Тоді Олексій зрозумів, що компанія може заробляти не тільки на каву, але і на продажу велосипедів. На виставці в Києві Філіпенко знайшов перших замовників, після чого зібрав команду для розвитку виробництва Coffee Brew Bike. З підприємцем працює помічник, контент-фахівець і менеджер з продажу.
Пересувні кав’ярні Coffee Brew Bike збирають на підприємствах Івахова. Виробничу частину взяли на себе працівники меблевої фабрики бізнесмена. Готова велокофейня варта $ 1500…
На київській виставці компанія знайшла 30 зацікавлених замовників, але до реальних поставок справа не дійшла. Потенційні клієнти не ризикнули купувати установку перед зимою.
Здивувався: чому коти та собаки заробляють більше, ніж досвідчені бізнесмени
Філліппенков зробив висновки, і в березні запустив продажу Coffee Brew Bike. За півроку його стартап продав 9 одиниць. Крім Запоріжжя, велокофейні з’явилися в Одесі, Марганці та Сколе. «На підході Дніпро», — каже Олексій. Також хлопець шукає вихід на київський ринок.
На каву можна заробляти десятикратну маржу
Філліппенков впевнений в успіху бізнесу. За його словами, кавовий ринок України має величезний потенціал. Українці п’ють в рази менше кави, ніж європейці. Але в минулому році приріст споживання кави в Україні був одним з найшвидших в світі.
Другий привабливий фактор кавового бізнесу — висока маржинальність. «Собівартість чашки кави — 2,5 грн. Продати порцію можна в десять разів дорожче », — пояснює Олексій.
Третя причина — перспектива в сегменті вуличного харчування. Кава на вулицях продають або в МАФах, або в переобладнаних автомобілях «Таврія». Перший формат торгівлі занадто дорогий через оренди, особливо в центральній частині міста. Другий, крім високої вартості автомобіля, криє додаткові ризики. Щоб продавати каву в прибутковому місці, «Таврію» потрібно паркувати в піших зонах. Так можна отримати штраф за порушення правил дорожнього руху.
Філліппенков вважає, що його Coffee Brew Bike дозволить заощадити на оренді МАФу і торгувати в будь-якому місці.
Компанія продає не велосипед, а готовий малий бізнес
Coffee Brew Bike — це тільки конструкція без апарату для приготування кави. Клієнти самі вирішують питання технічного обладнання. Компанія безкоштовно надає кава-машину, якщо покупець замовить 20 кг кави Isla в місяць. Саме стільки в середньому витрачає торгова точка на вулиці, каже Олексій. Схожу модель використовує компанія Coca-Cola. Якщо магазин замовляє певну кількість газованої води, компанія безкоштовно надає холодильники.
Ще в комплекті з Coffee Brew Bike йде великий чохол для зберігання установки на вулиці. Філліппенков каже, що його компанія продає готовий малий бізнес, але без жорстких умов франшизи.
Взимку можна працювати в торгових центрах
Минула зима допомогла зрозуміти Філліппенкову, що кавовий стріт-фуд не залежить від сезону. Підприємець впевнений: в холодну пору велокофейню можна розмістити в торговому центрі, і компенсувати витрати на оренду площі підвищенням ціни на каву.
Другий варіант — перейти в кейтеринг. У Coffee Brew Bike був досвід обслуговування конференції. Організатори заходу замовили у компанії 1000 порцій кави, замінивши звичний стіл з кавою-апаратами на обладнаний велосипед.
Майбутнє свого стартапу Філліппенков вже визначив: «Навряд чи я стану біологом, підприємництво куди цікавіше». Олексій не кидає університет, але в вузі найчастіше з’являється лише на іспитах.
Хлопець хоче масштабувати компанію до національного рівня, знайти клієнтів в найбільших містах країни і виходити на зовнішні ринки.
«Велокофейня за $ 1500 — дуже привабливий товар для європейських підприємців», — запевняє Олексій.
Щоб почати прямо зараз свою піар компанію — напишіть нам на сторінці «Сотрудничать». Ми з радістю опублікуємо про вас статтю безкоштовно. Такий ось подарунок від нас!)
А поки що, можете почитати інші наші статті, або написати комментарь під цією статтею, я полюбляю спілкуватись.
Подпісуйтесь на наш журнал та знаходьте своє натхнення серед багатого досвіду інших українських підприємців.
Стаття підготовлена Редакцією MC Today