Порно — головна проблема сучасного підприємництва. Проблеми підприємництва
З якою найголовнішою проблемою підприємництво стикається прямо зараз?
Підприємець Даніель Ндукву знайшов нетривіальну відповідь на це питання.
— Проблема — в підприємницькому «порно»!
Ми постійно бачимо підприємницьке «порно» в інтернеті і новинах. Розповіді відважних засновників, які кинули роботу, що пустилися в дикі пампаси вільного бізнесу і вийшли на 100 млн $ або більше.
Все це чарівні історії про те, як люди псують відносини, спалюють мости, які були майже зламані перед тим, як до них прийшов оглушливий успіх.
- «LinkedIn придбаний за 26 млрд $».
- «Капіталізація Facebook — 359 млрд $».
- «Як я зробив 2,5 млн $ за два роки».
Ця фантастика все набирає і набирає обертів. Хоча ці історії були ретельно продумані і представлені нам — широкому загалу.
«Порно» — це така хитра димова завіса, за якою неймовірно важко побачити, що відбувається насправді. Через це практично неможливо по-справжньому зрозуміти, що потрібно, щоб почати бізнес, вирости — і в кінцевому підсумку продати успішну компанію.
Ось лише деякі твердження, які ховає підприємницьке «порно». Я також досліджував проблемні наслідки, які воно викликає.
Проблеми підприємництва
1. Історії типу «з грязі в князі» відбуваються вкрай рідко.
Ось уривок з дуже цікавої дискусії на Hacker News.
За останні роки стало очевидно, і це вірно не тільки для стартапів, але і для художників, письменників, спортсменів, а також всіх інших «робіт мрії», якими ми марення: багато хто з цих людей 1) не заробляють по-справжньому великих грошей або 2) вже мали підтримку фонду, або капітал, походили з багатої сім’ї, щоб могли витрачати свій час на письменство, живопис або кодинг. Більшість авторів живуть за межею бідності, а успіх Facebook — це виняток, а не норма.
Я почав перший стартап в 20 і займався ним протягом 3-4 років (в 1990-і роки). Мій дохід був приблизно таким же, якою стала моя зарплата як найманого працівника трохи пізніше, але рівень стресу значно знизився, коли я почав працювати на іншого. Постійна невизначеність зникла, я спостерігав, як мої заощадження зростають, а не тануть. Шкода, що я не вибрав стабільність раніше.
Я бачу схожість між нинішнім двадцятирічним поколінням дігіталов, які плекають свої стартаперскіе мрії, і бідними дітьми з мого неблагополучного району дитинства. Підлітки, підковані технічно, мають більш широкі можливості, але шанси стати Незвичайна ніч, мільйонером, мільярдер, генеральним директором, професійним спортсменом — приблизно однакові.
2. Вам не потрібно бути Google, LinkedIn, Facebook. Зовсім не обов’язково бути високотехнологічним стартапом.
Ми постійно чуємо сенсаційні історії про вундеркінда, які кинули роботу, заглибилися в кодинг, а коли підняли голову від комп’ютера, їх компанія оцінювалася в 100 000 000 $ і IPO очікувалося на наступному тижні.
3. Це не займає «всього кілька років»
Хм, чому ви взагалі думали, що побудувати мільярдний бізнес займає кілька років? Якщо це взагалі станеться, то це займе десятиліття. Компанії, які ви бачите сьогодні, як Apple, Shell і HSBC, були придумані навіть не в цьому столітті. Не кажучи вже про це десятилітті.
Є час для того, щоб розкидати каміння. Важливо розвинути свої навички в різних областях. Ви не повинні цуратися роботи на кого-то. Роботодавець може навчити вас тому, що ви ніколи самі не дізнаєтеся. Він може уявити вас людям, яких ви самі ніколи б не зустріли. Роботодавець може відкрити перед вами багато закритих дверей.
Хіба я кажу про те, що ви повинні відмовитися від своєї мрії? Зрозуміло, немає. Я намагаюся сказати: потрібно отримати чортів досвід, щоб уникнути поширених помилок.
Проблеми, викликані підприємницьким «порно»
Величезна кількість людей, які називають себе підприємцями, не мають ні досвіду, ні клієнтів і ні найменшого уявлення про те, що вони хочуть насправді побудувати.
З’явилася величезна кількість так званих «я теж»-компаній.
«Я хочу стати наступним Uber» або «Ми — вбивця Facebook».
Ні, ви не станете вбивцею Facebook. І чому ви хочете бути наступним Uber?
Ви повинні турбуватися про збереження розсудливості під час будівництва вашого першого бізнесу, як би ви його не назвали. З усіх боків лунає: «знайти свою унікальність». У бізнесі це — знайти свою унікальну цінність. Вона так само відома, як унікальна торгова пропозиція. Що може бути унікального в ще одній «…»? (Заповніть самі)
Припиніть дивитися порно і займіться сексом.